What's in a name?
Stop met het gooien van verzekeringen naar het hoofd van je medewerkers en ontzorg ze wat meer

The war for talent is meer dan ooit aanwezig. Vandaag de dag hebben we een groot tekort op de arbeidsmarkt. Het is als bedrijf een serieuze uitdaging om jezelf aantrekkelijk te maken. Je hebt niet meer de luxe om te kiezen uit een resem sollicitanten. De situatie heeft zichzelf zodanig gedraaid dat sollicitanten maar te kiezen hebben uit een resem bedrijven.
Hoe ga je daar nu in godsnaam mee aan de slag? Aantrekkelijk zijn op de arbeidsmarkt? Je bedrijf gaan onderscheiden van de rest? Dat tikkeltje anders zijn?
Leuke job inhoud aanbieden, het hebben van een goeie reputatie...dat doet er niet meer toe...
Loon, voordelen, werkzekerheid en een aangename werksfeer dat zijn de thema's waarin je als bedrijf toch net iets anders wilt zijn dan de rest.
Over loon, werkzekerheid en sfeer kan ik niet veel vertellen, maar wel over voordelen en één van de voordelen waarin je als bedrijf heel onderscheidend en anders in kan zijn, is het geven van tijd aan je medewerkers.
Ik bedoel géén tijd op het werk hoor! Vergeet dat maar. Ik bedoel net extra vrije tijd thuis! Er bestaat daar zelf een woord voor: ontzorgen.
De poets, de strijk, boodschappen en koken. Vier (bijna) dagelijkse activiteiten waar je medewerkers behoorlijk wat tijd in moeten steken, meestal met niet veel goesting.
Door je medewerkers te gaan ontzorgen door een stuk van die taken te gaan overnemen, geef je hen kostbare tijd. Een strijkdienst op het werk bijvoorbeeld of ontzorgmaaltijden.
Ik ontwikkelde een dienst waarbij jij als bedrijf ervoor kan zorgen dat je medewerkers geen boodschappen meer hoeven te doen en niet meer moeten staan koken na een lange werkdag. Je geeft hen daardoor extra véél tijd, en een gezonde maaltijd die op het werk geleverd wordt om mee te nemen naar huis.
Gemak, comfort, extra tijd, gezondheid.
Jouw personeel voelt duizend keer meer wat je doet dan bij een hospitalisatieverzekering bijvoorbeeld (waarmee ik hier niet tegen het belang van dergelijke verzekeringen ben).
Ontzorgde medewerkers zijn opladen medewerkers, Opgeladen medewerkers hebben meer energie. Mensen met meer energie zijn contenter. Contente mensen presteren beter.
Win-win!!
Ik geef met veel goesting meer informatie over mijn dienst. Bellen, emailen of eens samenzitten. Kom maar af!